Iza nas je godina u kojoj smo na globalnoj razini bili suočeni s pandemijom nečuvenih razmjera, a posljedično i s gotovo potpunim zastojem svih gospodarskih aktivnosti koje su uslijed restriktivnih mjera naglo zaustavljene što je dovelo do potpunog kolapsa gotovo svih sektora.

Upravo u 2020. – po mnogočemu godini bez presedana, eksperti za tržište nekretnina bili su suočeni s velikim izazovima, a ključ uspjeha bio je u njihovoj brzoj reakciji, te prilagodbi na uvjete na tržištu i trendove koji su se mijenjali nesmiljenom brzinom.

Bez obzira na crne statistike i ekonomske pokazatelje koji ni po čemu nisu bili obećavajući, Sotheby’s International Realty s velikim ponosom objavljuje da su naši brokeri i prodajni predstavnici na globalnoj razini dosegli rekordni prodajni rezultat u iznosu od 150 milijardi dolara, što označava kontinuirani rast prodaje.

“Zahvaljujući inovacijama koje smo uveli prije gotovo deset godina, naše pridružene tvrtke i agenti postigli su ono što se doimalo nemogućim. Njihova prilagodljivost i posvećenost sigurnom pružanju usluga klijentima dodatno je osnažila našu poziciju lidera na tržištu luksuznih nekretnina”, izjavio je Philip White, predsjednik i izvršni direktor Sotheby’s International Realty.

Moderne tehnologije i trendovi u razgledavanju nekretnina

Sotheby’s International Realty je predvodnik u sektoru luksuznih nekretnina, a s obzirom da garantira globalni marketinški doseg i visoke standarde oglašavanja kako za prodavatelje, tako i za krajnje kupce koji traže svoj novi dom ili vilu za odmor iz snova, neprestano nudi inovativne alate za svoje vjerne korisnike. U jeku pandemije, klijenti nisu mogli putovati i osobno razgledavati nekretnine, a agenti su bili suočeni sa zahtjevnim zadatkom da iznađu nova rješenja koja bi mogla zamijeniti tradicionalne načine razgledavanja nekretnina.

Potaknuti nezavidnim okolnostima, prodajni predstavnici  maksimalno su se angažirali i pojačano su iskoristili sve dostupne alate brenda kako bi klijentima virtualno prezentirali nekretnine na najbolji mogući način. Nove tehnologije i inovativna marketinška rješenja koje Sotheby’s International Realty kontinuirano usavršava zasigurno su doprinijeli ovim rekordnim rezultatima, a brojkama u prilog ide i više od 43 milijuna pregleda sadržaja na službenom You Tube kanalu brenda, te više od 6000 nekretnina koje na globalnoj web stranici imaju priložene video materijale ili pružaju mogućnost virtualnog razgledavanja.

Globalni trendovi na lokalnom tržištu

Kao vodeća agencija za promet luksuznih nekretnina u Hrvatskoj i partner brenda koji je sinonim za profesionalni pristup i posvećenost svakom klijentu, naš tim profesionalaca konstantno radi na unaprjeđivanju svojih vještina i preslikavanju globalnih trendova na hrvatsko tržište. Ne čudi stoga što su nam i u izvanrednim okolnostima klijenti ukazali povjerenje, imajući pritom vrlo visoka očekivanja koja su naši eksperti za nekretnine spremno prihvatili i klijentima pružili apsolutnu podršku u organizaciji dolaska u Hrvatsku unatoč restriktivnim mjerama, kao i realiziranju virtualnih razgledavanja nekretnina.

Unatoč nepovoljnoj globalnoj situaciji i strogim mjerama koje su se gorljivo provodile u gotovo svim državama, naša hrvatska podružnica je ispratila globalni trend Sotheby’s International Realty i zabilježila rekordni prodajni rezultat.

Uspoređujući globalne trendove sa situacijom na lokalnom tržištu, možemo zaključiti da klijenti iz čitavog svijeta, sve više cijene privatnost i izolaciju, te preferiraju nekretnine na osami s pripadajućim parcelama velike kvadrature, što im omogućuje miran boravak daleko od gradske vreve.

Usprkos skeptičnim prognozama, korona kriza nas ponovno navodi na zaključak da strani investitori  rado ulažu u ekskluzivne nekretnine na jedinstvenim lokacijama, a uzevši u obzir ograničen broj nekretnina na prvoklasnim lokacijama, nerijetko imamo situaciju da aktualnom ponudom nekretnina na željenim lokacijama jednostavno ne možemo zadovoljiti očekivanja klijenata. Iz navedenog slijedi i činjenica da ovakav tip nekretnina ne podilazi velikim oscilacijama u traženoj cijeni, bez obzira na aktualne izazove na tržištu.

Globalna ekspanzija i strateški rast brenda

U 2020. godini Sotheby’s International Realty nastavlja svoj kontinuirani rast na globalnom tržištu otvaranjem više od 50 novih ureda diljem svijeta, što dodatno poboljšava globalnu mrežu brenda koji je trenutno prisutan u više od 75 zemalja u gotovo 1.000 ureda s otprilike 24.000 prodajnih predstavnika. Uz otvaranje novih ureda na postojećim tržištima, brend se proširio na ključna internacionalna tržišta, stoga su otvoreni i uredi na sedam novih teritorija.

“Jako sam ponosan na naš brend i cijeli tim u Hrvatskoj. Izniman je uspjeh što smo na lokalnom tržištu ispratili svjetske trendove i postigli rekordan prodajni rezultat i u ovim teškim vremenima”, zaključuje Marko Pažanin, direktor Croatia Sotheby’s International Realty i globalni partner.

Turistički najam luksuznih nekretnina u Hrvatskoj posljednjih je godina doživio pravio uzlet. Trenutne okolnosti i mjere usmjerene na suzbijanje širenja korona virusa zacijelo će ostaviti traga na naš svakodnevni život i navike, a samim time i na kulturu putovanja koja su postala neizostavan dio životnog stila svih generacija.

Bez obzira na težinu gospodarske krize s kojom će države diljem svijeta biti suočene nakon što uspješno suzbijemo val epidemije, teško da možemo zamisliti svijet bez putovanja i odmora, ali gotovo je sigurno da ćemo morati prilagoditi tržište i usluge novim potrebama i očekivanjima klijenata. Tražeći vilu za odmor iz snova, klijenti najčešće naprave selekciju od nekoliko objekata koji im odgovaraju, a potom istražuju područje na kojem su vile smještene u želji da iskuse lokalni način života, te da dio odmora uživaju u aktivnostima koje im određena lokacija pruža, a zbog kojih će s putovanja ponijeti nezaboravna iskustva i uspomene.

Villa Authentic

Kultura putovanja u Hrvatskoj i svijetu

Zadnjih nekoliko godina mnogo se govorilo o novim generacijama mladih osoba koje nisu usmjerene na materijalno, već ulažu u iskustva i putovanja koja su visoko na listi njihovih prioriteta. Iznajmljivači luksuznih nekretnina za odmor koji nude autentičan doživljaj destinacije i originalne usluge koje će gostima pružiti jedinstveno iskustvo odmora definitivno će imati prednost na kompetitivnom turističkom tržištu. Uz kvalitetnu prezentaciju svakog objekta, te atrakcija i aktivnosti koje određena regija pruža, možemo očekivati i komparativnu prednost iznajmljivača koji prepoznaju važnost razvijanja tzv. “eco-friendly” sadržaja i smještaja koji istovremeno povezuju ekologiju i turizam.

Villa Mirabella

Izgledno je da će nove generacije putnika biti odgovornije prema okolišu, te će pomno birati aviokompanije i objekte koji zadovoljavaju eko standarde, stoga je ovo idealno razdoblje da razmislimo na koji način svatko od nas može unaprijediti i prilagoditi smještajne objekte i usluge, te obogatiti turističku ponudu naše zemlje i istaknuti prednosti prirodnih potencijala i resursa kojih nam, moramo priznati, zaista ne manjka.

Odmak od masovnosti – najam luksuznih nekretnina u Hrvatskoj

Brojni pozitivni primjeri eko gospodarstava koji se ističu ponudom i kvalitetom, ali i luksuznih samoodrživih objekata koji se nameću primjeri buduće gradnje samo su dodatan faktor koji ukazuje na činjenicu da će masovni turizam malo pomalo ustupiti mjesto novoj eri putovanja. Hrvatska će dobiti priliku da se nametne kao zemlja bogate kulturno-povijesne baštine, netaknutih prirodnih ljepota, kvalitetne domaće i organske hrane, te susretljivih domaćina koji će goste rado upoznati s lokalnom kulturom, običajima i autohtonim gastronomskim navikama ili će im sugerirati neku od brojnih aktivnosti za uživanje u prirodi, adrenalinskim ili sportskim sadržajima.

Villas Vigneto

Odmak od masovnog turizma obilježit će i pojačan interes za najam luksuznih nekretnina. Vilama i objektima za odmor koji omogućuju korištenje luksuznih sadržaja, te uživanje u prvoklasnim lokacijama, upravo te karakteristike osigurat će klijentelu, a dodatne usluge koje pružaju autentično iskustvo i doživljaj lokacije mogu postati presudni faktor prilikom odabira vile za odmor iz snova u Hrvatskoj.

Dok se još uvijek zbrajaju izravni i neizravni učinci pandemije koronavirusa na globalno gospodarstvo, sve se glasnije špekulira i o budućnosti turističkog sektora koji sasvim sigurno trpi najveće reperkusije ove krize i svih izazova koje sa sobom neizbježno nosi. 

Uzevši u obzir da je hrvatsko gospodarstvo izuzetno ovisno o turizmu, te izravno generira značajan udio u BDP-u, ne čudi što su se investitori i iznajmljivači preko noći našli u nezavidnoj situaciji suočivši se s brojnim upitima zabrinutih gostiju koji su željeli otkazati svoje rezervacije ili su se raspitivali o trenutnoj epidemiološkoj situaciji u državi, kao i procedurama koje bi ih mogle dočekati na graničnim prijelazima. Uslijedila je gorljiva borba za svaku rezervaciju i neizvjestan ishod potvrđenih rezervacija s obzirom na uvođenje karantene na pojedinim emitivnim tržištima, te preporuku o odgađanju putovanja do daljnjega, ali i zbog niza novih pravila koja se uvode na tjednoj osnovi. 

Izloženi velikom broju nerijetko kontradiktornih informacija, te preporuci globalnih digitalnih platformi za rezerviranje smještaja o implementiranju jako rizične otkazne politike bez ikakvih penala za last-minute otkaze rezervacija, vlasnici nekretnina za odmor, kao i turistički agenti, imali su jako skromna očekivanja za tzv. ‘novu normalnu’ turističku sezonu u dosad neviđenim okolnostima.

luksuzne vile
Villa Endless View

S obzirom da je epidemiološka situacija u državi stabilna, te da je broj novooboljelih pod kontrolom, Hrvatska je naposljetku ipak prepoznata kao sigurna destinacija, a unatoč skeptičnim najavama i opreznim prognozama o očekivanim brojkama i rezultatima, zabilježen je pojačan interes za luksuzne vile za odmor. 

Očekivanja i zahtjevi turista

Što možemo zaključiti o putnicima koje korona kriza nije spriječila u namjeri da provedu odmor na moru? Prije svega, jasno je da novo vrijeme donosi i nova očekivanja i standarde na koje iznajmljivači moraju uspješno odgovoriti kako bi zadobili povjerenje klijenata i pružili im apsolutnu sigurnost da svoj odmor mogu provesti bezbrižno bez obzira na izazovne okolnosti s kojima smo suočeni. Evidentan je i trend da se najviše traže luksuzne vile za odmor na prestižnim lokacijama, te da klijenti nerijetko traže duže boravke i dodatne usluge poput svakodnevnog čišćenja, nabavke namirnica i privatnog kuhara koji će se pobrinuti za sve obroke tijekom njihovog boravka. Na ovakve zahtjeve spremnije su odgovorili vlasnici prestižnih objekata koji su prethodno bili u kontaktu s klijentima koji od odmora ipak traže nešto više od modernog uređenja i slikovitog pogleda na more. 

Nova era putovanja – trendovi i prilike 

Aktualni trendovi ponovno vode ka zaključku da najluksuzniji objekti na ekskluzivnim lokacijama nisu ugroženi na tržištu čak i u izvanrednim okolnostima. Štoviše, čini se da potražnja za objektima ovog tipa uvelike premašuje ponudu, stoga su klijenti nerijetko prisiljeni promijeniti svoje planove i odabrati drugu destinaciju koja ponudom može odgovoriti na njihova očekivanja. Najveći broj ostvarenih rezervacija odnosi se na goste iz susjednih zemalja koji zahvaljujući povoljnom geopolitičkom položaju Hrvatske i odličnoj infrastrukturi već tradicionalno na odmor pristižu vlastitim automobilima, te zbog kraćeg putovanja radije odabiru odmor na sjevernijim dijelovima Jadrana, te u Istri.

luksuzne vile
Villa Appeal

Jako je teško predvidjeti buduća zbivanja i kretanja na globalnom tržištu i dinamičnom svijetu putovanja, ali izvjesno je da nam predstoji nova era putovanja i privikavanje na novi stil života uz izraženu svijest o vrijednostima poput zdravstvene sigurnosti, očuvanja okoliša i društveno odgovornog ponašanja. 

Sve veći odmak od masovnog turizma i veća ekološka osviještenost pri odabiru destinacija i smještajnih objekata pruža nam priliku da se pozicioniramo kao destinacija koja može odgovoriti na nove izazove i spremno prihvaća nove uvjete koji potencijalno mogu rezultirati odgovornijom i inovativnijom ponudom koja je usklađena s potrebama tržišta.

Nakon popuštanja mjera i otvaranja granica ponovno smo u mogućnosti svojim klijentima organizirati razgledavanje nekretnina, naravno poštivajući minimalne sigurnosne mjere.  U proteklom periodu ne samo da smo svi nestrpljivo čekali da prođe, već su i internacionalni klijenti bili nestrpljivi da dođu u Hrvatsku i nastave potragu za nekretninom.

Temelj našeg poslovanja je njegovanje odnosa s klijentima i ulaganje u te procese. Njihovo povjerenje smo godinama gradili, uvijek imajući na umu odnos koji će jednog dana, na obostrano zadovoljstvo, biti puno više od običnog poslovanja. Sve ovo će u narednom periodu još više doći do izražaja.
Visoka razina profesionalnosti, korektnost, povjerenje i radna etika biti će presudni faktori u prodaji. Zašto? Prvenstveno zbog offline ponude.

Odnos s klijentima je ključan

Agenti su ti koji će biti kritični čimbenik. Povjerenje kupaca u njihovog agenta je beskrajno, kao i prodavateljevo. Agenti raspolažu sa svim informacijama uz one povlaštene kao što su nekrenine u offline ponudi, nekretnine koje su na prodaju po povlaštenim uvjetima, a koje nisu dostupne široj javnosti… Ako vlasnik želi prodati nekreninu pod povjerljivim uvjetima, za koje isključivo znaju on i agent, povjerenje je iznimno važan faktor.

Isto tako kupac je taj koji spremno čeka i strpljivo traži nekretninu. Vjeruje da će agent kojeg je izabrao baš s njim podijeliti informaciju o nekretnini iz offline ponude koja je za njega izuzetna poslovna investicija ili prilika za kupnju nekretnine idealne za uživanje i odmor na lokaciji iz snova.

Croatia Sotheby’s International Realty ima pristup jedinstvenim internacionalnim klijentima, kod prodavatelja smo se dokazali kao visoko-profesionalna agencija na koju se mogu osloniti s punim povjerenjem, uspješno smo surađivali sa sa svjetski uglednim sportašima, biznismenima, ali i običnim ljudima koji apsolutno ne žele da njihova rodbina, prijatelji i susjedi znaju da su prodali nekretninu koja se generacijama čuvala.
Sve gore navedeno su naše vrijednosti koje nas vode u poslovanju i prednosti u koje smo ulagali dug niz godina. I dalje se razvijamo i rastemo te želimo svim sadašnjim i budućim klijentma dati do znanja da smo tu za njih i da se mogu osloniti na nas s punim povjerenjem. Odnos s klijentima bio je i ostaje naš prioritet!

Promjene uzrokovane aktualnom pandemijom novog koronavirusa nisu se odrazile samo na našu svakodnevicu. Posljedice su osjetila brojna tržišta i gospodarstva, pa tako i tržište nekretnina u Hrvatskoj i svijetu.

Pogled na trenutno stanje tržišta luksuznih nekretnina u Hrvatskoj, kao i očekivanja od prodaje nekretnina u skorijoj budućnosti, donosi direktor Croatia Sotheby’s International Realty Marko Pažanin.

Ovih dana sam vodio jako zanimljive razgovore s kolegama na temu prodaje “luksuznih” vila na moru. Kod velikog broja investitora glavni motiv za gradnju takvih objekata bio je turistički najam, a tek onda prodaja istih.

Popularnost hrvatske obale, kako među stranim, tako i domaćim gostima, omogućila je pravi procvat turizma u Hrvatskoj, koji godinu za godinom niže rekorde u broju ostvarenih noćenja, a time i visini ostvarenih prihoda. Porast prosječnih cijena turističkog najma na Jadranu i razvoj kulturne, zabavne i sportske ponude, vlasnicima luksuznih nekretnina donio je odlične prihode u sezoni, pa čak i izvan nje!

Utjecaj turističkog rasta mogli smo osjetiti i kod kupoprodaje luksuznih nekretnina.

Do sada smo se u dosta situacija susretali s cijenom koju su formirali prodavatelji, a koju potencijalni kupci nisu mogli prihvatiti kao realnu. Samim time prodaja tih nekretnina često je izostala. Vlasnici, i više nego zadovoljni prihodima koje su ostvarivali kroz turistički najam, nisu bili spremni spuštati prodajnu cijenu svojih vila i apartmana.

Luksuzne nekretnine na jedinstvenim lokacijama sigurna su investicija stranim ulagačima

Ove godine očekujemo puno niže prihode od turističkog najma u sezoni u odnosu na prethodne godine, a to će utjecati na korigiranje prodajnih cijena koje su vlasnici nekretnina postavili.

Možda se varam i to neće biti slučaj, ali svakako je najizgledniji scenarij uzevši u obzir logiku poslovanja, ponude i potražnje.

U ovoj neizvjesnoj situaciji izvjestan je drugi scenarij koji uključuje ono najvažnije pravilo prilikom investiranja u nekretnine, a to je “Location, location,location!”. Ovaj scenarij ide na ruku svim vlasnicima nekretnina na jedinstvenim i ekskluzivnim lokacijama.

Ako imate ultra luksuznu nekretninu na jedinstvenoj lokaciji ona neće biti ugrožena u tržišnom kontekstu.

Pad cijena najmanje će se osjetiti upravo na vrhunskim lokacijama, naravno ukoliko se startna cijena bazirala na procjeni stručnjaka koji je imao iskustvo prodati takav tip nekretnine.

Inozemni kupci i dalje su zainteresirani za ultra luksuzne nekretnine

U kontaktu s klijentima za koje tražim takozvane „trofejne nekretnine“ gotovo svi su potvrdili svoju zainteresiranost za njih i u ovim uvjetima. To je izvrstan pokazatelj kako investicije u luksuzne nekretnine neće stati i da će izuzetne nekretnine uvijek imati svoje kupce koje neće pokolebati globalne promjene.

Luksuz svjetskih razmjera u Hrvatskoj postoji, ali u ograničenim količinama. Osobno jedva čekam da ponovno u ponudi imamo nekretnine poput čuvene Vile Castello jer su kupci takvih objekata spremni na realizaciju kupnje bez obzira na novonastalu situaciju, u kojoj je pad cijena za većinu nekretnina, nažalost, neizbježan.

Velike promjene okoliša i klime, izazvane ljudskim utjecajem, potaknula su arhitekte da osmisle nove načine stanovanja. Samoodrživa utočišta stvorena su za razne „scenarije“, bilo da je to ekološka poljoprivreda usred grada, bijeg od civilizacije u pustopoljinu ili plutanje po morskoj pučini…

Arhitektura za bolje sutra

OFF-GRID (eng.: off-grid: izvan mreže, izvan infrastrukture) u vrijeme predstavljanja na Milanskom tjednu dizajna predstavljen kao jedan od vodećih trendova življenja u skladu s prirodom i može se reći da na futuristički način odražava moto „Moja kućica, moja slobodica“. Među najistaknutijim takvim projektima je Casa Ojalá talijanske arhitektice Beatrice Bonzanigo.

architecture

Ta minijaturna mobilna građevina može se bilo gdje postaviti, a nudi se u dvadeset verzija kako bi se što bolje prilagodila zahtjevima okoliša i potrebama stanara. Casa Ojalá na samo 27 četvornih metara ima dnevni boravak, kuhinju, dvije spavaće sobe, kupaonicu i terasu.

Prostor se na razne načine može razdvajati, povezivati ili potpuno otvoriti prema van pomoću mehanizama na ručno upravljanje. Zahvaljujući sustavu užadi, vitla i poluga, elementi kućice lako se mogu „otklizati“ i „zarolati“. Ovaj svojevrstan mikrodom potpuno je samodostatan, sa solarnim panelima za proizvodnju energije, sustavom za kišnicu i posebnim spremnikom za pitku vodu.

VODENI SVIJET možda nas očekuje u budućnosti, ali nadajmo se da to neće biti kao u poznatom istoimenom postapokaliptičnom filmu (Waterworld, 1995.) u kojemu je kopno posve poplavljeno. No, zbog klimatskih promjena moramo razvijati plutajuća naselja otporna na poplave, uragane i cunamije, kažu u švedsko-američkoj arhitektonskoj tvrtki BIG (Bjarke Ingels Group) koja je u suradnji s Ujedinjenim narodima predstavila projekt Oceanix City koji se sastoji od „otoka“, odnosno šesterokutnih drvenih modula.

oceanix

Od njih se formiraju međusobno povezana sela od kojih svako može udomiti 1650 ljudi ili se pak može konstruirati grad za 10.000 stanovnika. Oceanix City osmišljen je kao samoodrživ ekosustav s pogonom na vjetar, vodu i sunce, farmama za uzgoj hrane, sustavima prirodnog pročišćavanja vode pomoću morske trave i školjaka te potpunim recikliranjem otpada. Tvrtka BIG gradi prototip ovakvog naselja koji će biti postavljen na East Riveru u New Yorku, blizu sjedišta Ujedinjenih naroda.

Vertikalne farme

VERTIKALNE FARME zapravo su neboderi s vrtovima – zahvaljujući kojima stanari ne moraju nabavljati hranu iz masovne poljoprivredne proizvodnje u kojoj se koriste kemikalije. Na ovaj način sprečava se onečišćenje okoliša koje inače nastaje pakiranjem i prijevozom hrane iz udaljenih područja. Vertikalne farme važne su i zato što ljude u urbanim sredinama ponovo povezuju s prirodom. Ovi vrtovi ujedno djeluju i kao klimatizacija između zgrada i njihova okruženja. Biljke, pak, imaju povoljne uvjete za rast jer ih zgrade štite i pružaju im toplinu.

Otpadna hrana lako se može sakupljati i pretvarati u kompost. Ukratko, neboder postaje živi organizam, objašnjava kinesko-austrijski bračni par Fei i Chris Precht, osnivači arhitektonskog studija Precht koji stoji iza projekta The Farmhouse. Riječ je o neboderu koji se poput slagalice nadograđuje pomoću trokutastih modula od križnog lameliranog drva – ekološki prihvatljivog i fleksibilnog materijala koji je izuzetno prikladan za zahtjevne konstrukcije.

 

Autor: Ivana Vodogažec / Sensa Magazin

Sensa je hrvatski mjesečnik koji pokriva teme o osobnom rastu, zdravom i održivom načinu života te ravnoteži života i posla.

Kupnja vrijedne nekretnine na vrhunskoj lokaciji u Hrvatskoj, mnogima se čini kao nedostižan san, ali ne zadugo. Banke nude razne povoljne modele kreditiranja pri kupnji nekretnina. Stambeni krediti s povoljnim uvjetima i razumnim kamatama danas su dostupniji no ikada, i to ne samo državljanima Republike Hrvatske, nego i strancima unutar Eurozone.

Stambeni krediti za strane državljane

Ako na putu između vas i vaše nekretnine iz snova u Hrvatskoj stoje financije, a niste državljanin Republike Hrvatske, vjerujemo kako će vas oraspoložiti informacija da to ne predstavlja zapreku dobivanju stambenog kredita u hrvatskim bankama.

Odnedavno, ta se mogućnost pruža i građanima Eurozone, odnosno građanima država unutar Europske unije koje kao službenu valutu koriste euro. Vrijeme je da prolistate kroz svoj omiljeni portfelj luksuznih nekretnina u Hrvatskoj jer krediti se odobravaju u visini od 20 do 350 tisuća eura, u kunskoj protuvrijednosti.

Kredit je namjenski iskoristiv za kupnju doma, bilo kuće ili stana, ali i vikendice ili apartmana u kojoj ćete provoditi najljepše dane na hrvatskoj obali. Kako bi vaši limeni ljubimci pritom bili sigurni, sredstva dobivena kreditom možete upotrijebiti i za kupnju parkirališnog ili garažnog mjesta. Ne zaboravimo i na mogućnost davanja nekretnine u najam, čime kupnja luksuzne kuće ili stana postaje dugoročno veoma isplativa investicija.

Rokovi otplate do 20 godina idu na ruku svima koji u nekretnine ulažu u svrhu poslovanja, ali i onima koji žele sebi i svojoj obitelji osigurati luksuzni smješta za vrijeme odmora ili cjelogodišnji dom, a istovremeno i razvijati posao ili ulagati u nekim drugim područjima. U slučaju potrebe, tu je i opcija odgode otplate kredita do 12 mjeseci.

Sotheby’s International Realty sa zadovoljstvom objavljuje da su njegovi pridruženi brokeri i prodajni profesionalci postigli više od 114 milijardi USD globalnog obima prodaje, što je najveći godišnji učinak američke prodaje u povijesti branda. 102 milijuna USD globalnog profita od prodaje ostvareno je u SAD-u, što je označilo još jedno rekordno dostignuće za naš brend.

„U 2019. brend Sotheby’s International Realty® nastavila je solidno rasti“, rekao je Philip White, predsjednik i izvršni direktor Sotheby’s International Realty. „Marka se proširila na nove zemlje i područja i ušla na nova tržišta u SAD-u. Nastavili smo donositi strateške poslovne odluke koje su koristile i našim neovisnim prodajnim suradnicima i povezanim tvrtkama. Neizmjerno sam ponosan na naporan rad i predanost naše ogromne globalne mreže i radujem se što ću moći nastaviti u 2020. godini. ”

Postignuća u 2019.

Potaknuti strateškim poslovnim potezom u ožujku 2019. godine, kada je Sotheby’s International Realty integrirao svoju podružničnu mrežu i brokersko vlasništvo u jednu globalnu organizaciju, otvoreno je 50 novih ureda Sotheby’s International Realty, čime je marka prisutna na 1.000 ureda u 70 zemalja i teritorija i više od 23 000 pridruženih prodajnih suradnika širom svijeta.

Sotheby’s International Realty nastavio je voditi kategoriju s uvođenjem ekskluzivnih marketinških asocijacija i pokretanjem prve tehnologije, najavljujući da će uskoro predstaviti novu, potpuno integriranu web stranicu. Postojeća web stranica marke, sothebysrealty.com, zabilježila je još jednu rekordnu godinu s više od 34 milijuna posjeta, što je 14 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Pored toga, Sotheby’s International Realty bila je prva marka nekretnina koja je pokrenula i implementirala mješovitu stvarnost u svoju aplikaciju Curate by Sotheby’s International Realty sm, proširena stvarnost, koja spaja stvarni svijet s virtualnom scenskom kućom. Platforma se može koristiti u raznim scenarijima kupovine i prodaje kuća, a posebno koristi agentima i programerima kako bi potencijalnim kupcima pomogli da osmisle svoj novi dom. Kako bi podupro svakodnevne poslovne potrebe više od 23 000 neovisnih prodajnih suradnika, marka je predstavila Current by Sotheby’s International Realty® robustan marketinški paket tehnoloških alata koji se sastoje od najboljih i ekskluzivnih aplikacija koje prodajnim suradnicima pružaju prepoznatljiv i konkurentna prednost na tržištu. Za partnerstva, marka je sklopila partnerstvo s Bloomberg.com-om kao ekskluzivnim pokroviteljem novog tržišta luksuznih nekretnina.

Brend Sotheby’s International Realty i njegovi neovisni prodajni suradnici nastavili su pružati podršku New Storyu, dobrotvornom partneru i certificiranoj neprofitnoj organizaciji 501 (c) (3). Kao rezultat toga, 83 obitelji, koje su bile među onima koji su izgubili svoje domove u zemljotresima 2017. godine, mogli su se useliti u svoje nove domove u Morelosu u Meksiku. Inicijativa je financirana ukupno 153 doma na Haitiju i Meksiku.

Globalni rast

Ove je godine primjećen značajan rast postojećih povezanih tvrtki marke u Sjedinjenim Državama putem zapošljavanja i strateških spajanja i akvizicija. Najznačajnije što je marka povećala prisustvo na tržištu u Brooklynu, New York; područje Velikog Bostona, Massachusetts; i Indiana. Marka je također ušla na nekoliko novih ključnih tržišta prošle godine, proširujući prisustvo Sotheby’s International Realty mreže na 43 države u cijeloj zemlji.

Izvan SAD-a, Sotheby’s International Realty marka postigla je više od 12 milijardi USD u količini prodaje i nastavila se širiti na ključna tržišta širom svijeta. U Europi je marka povećala svoju prisutnost u Monaku; Francuska; i Berlin i Binz, Njemačka. Otvoreni su i novi uredi u Dohi u Kataru; i Paphos, Cipar, proširujući globalnu prisutnost marke u marketinškim luksuznim listama. Na Karibima i u Južnoj Americi, marka je zabilježila rast u Zapallaru u Čileu, vrhunskim stambenim zajednicama koje se nalaze dva sata izvan Santiaga; a potpisani su i sporazumi o proširenju na teritorij Angvila. U azijsko-pacifičkoj regiji otvoreni su novi uredi u Taurangi na Novom Zelandu; i Port Douglas, Hobart i Perth, Australija.

O Sotheby’s International Realty

Sotheby’s International Realty osnovana je 1976. godine kao servis za nekretnine za prepoznavanje klijenata aukcijske kuće Sotheby. Danas globalni otisak tvrtke obuhvaća 1.000 ureda smještenih u 70 zemalja i teritorija širom svijeta, uključujući 44 brokerska predstavništva u vlasništvu tvrtke na ključnim gradskim i turističkim tržištima. U veljači 2004., Realogy je sklopio dugoročni strateški savez sa Sotheby’som, upravljačem aukcijske kuće. Sporazumom je predviđeno licenciranje međunarodnog imena Sotheby’s International Realty i razvoj franšiznog sustava. Franšizni sustav sastoji se od pridružene mreže u kojoj je svaki ured neovisno vlasništvo i rad. Sotheby’s International Realty podržava svoje podružnice i agente s nizom operativnih, marketinških, regrutnih, obrazovnih i poslovnih razvojnih resursa.

Pridružena društva i agenti također imaju koristi od povezanosti s uglednom aukcijskom kućom Sotheby’s, osnovanom 1744. Za više informacija posjetite www.sothebysrealty.com.

Pridruženom mrežom upravlja Sotheby’s International Realty Affiliates LLC, a brokerski brojevi u vlasništvu ove tvrtke posluje Sotheby’s International Realty, Inc. Oba entiteta su podružnice Realogy Holdings Corp. (NYSE: RLGY), vodećeg svjetskog lidera u franšizingu nekretnina i davatelja usluga usluga posredovanja, selidbe i nagodbe nekretnina. I Sotheby’s International Realty Affiliates LLC i Sotheby’s International Realty, Inc. u potpunosti podržavaju načela Zakona o poštenom stanovanju i Zakona o jednakim mogućnostima.

U potrazi za stvaranjem životnog okruženja koje odiše mirom i tišinom koje samo priroda može donijeti, biofilni dizajn će postati još popularniji u godinama koje dolaze. Zagovornici prirode, ekologije i održivosti u dizajnu i uređenju interijera i eksterijera, zgrada, domova i ureda traže rješenja koja će nas približiti našoj urođenoj ljubavi i potrebi za prirodom. U suradnji s časopisom Sensa, donosimo vam detaljniji uvid u ovaj sve popularniji trend.

Priroda u našem domu

Sve je više znanstvenih dokaza koji podupiru činjenicu da distanciranje od prirode nepovoljno utječe na naše zdravlje i dobrobit. Mnogi stručnjaci vjeruju da iza stresa koji akumuliramo stoji nedostatak prilagodbe životu u urbanim područjima. Drugim riječima – deficit prirode. Prirodno zelenilo ublažava stres, depresiju, ljutnju, frustraciju, poboljšava raspoloženje i fizičko zdravlje, koncentraciju, produktivnost, kreativnost…

biophilic design, croatia sotheby's
Bellaria estate

Priroda nam također može pomoći da transformiramo svoj životni prostor. O tome svjedoči biofilija – izraz koji je skovao psiholog Erich Fromm i kasnije, u 80-ima, popularizirao Edward O. Wilson, evolucijski biolog s Harvarda. Biofilija predstavlja istinsku ljudsku potrebu za povezanošću i harmonijom s prirodom.

Biofilni dizajn postaje sve privlačniji dizajnerima i arhitektima željnim stvaranja prostora prilagođenog humanijem načinu života. Ova vrsta dizajna i uređenja između ostalog uključuje zgrade koje nalikuju školjkama, kuće orijentirane ka dnevnom svjetlu, stanove čiji balkoni nalikuju malim, zelenim džunglama i domove koji potiču ukućane da uzgajaju hranu, pa čak i sami proizvode namirnice poput meda. Očito je da je ova vrsta arhitekture budućnosti izrasla na korijenima naše prošlosti.

biophilic design, croatia sotheby's
Villa Relax

„Biofilni dom trebao bi prije svega biti oaza i utočište moderne osobe nakon napornog i stresnog dana“, definira Nataša Komljenović, arhitektica i stručnjakinja za biofilički dizajn iz Novog Sada (Srbija), dodajući kako je ovaj dizajn karakteriziran porivom za ponovnim povezivanjem s prirodom, prirodnim elementima i njezinim ritmovima.

7 savjeta o biofilnom dizajnu

Amanda Sturgeon, autorica knjige Stvaranje biofilnih građevina, donosi principe biofilijskog dizajna u naše domove.

Prozori u svijet

biophilic design, croatia sotheby's
Villa Narcisse

Dom bi trebao donijeti obilje svježeg zraka i dnevnog svjetla kroz brojne prozore, krovne prozore i vrata koja će ga povezati s vanjskim svijetom. Kroz otvorene prozore možemo čuti i zvukove iz prirode – kišu, vjetar, pjev ptica. Povezuju nas s godišnjim dobima i vremenom.

Interakcija svjetla i sjene

biophilic design, croatia sotheby's
Villa Coastal Escape

Zdraviji smo kada je naš bioritam u ravnoteži i kada je na raspolaganju dnevno svjetlo koje ga podržava. Promatrajući sjene po sobi intuitivno znamo koliko je sati i instinktivno se okupljamo na mjestima gdje ima više sunčeve svjetlosti.

Između interijera i eksterijera

biophilic design, croatia sotheby's
Villa Unica

Gotovo u svakoj klimi, vanjski se prostori mogu koristiti kao funkcionalna radna soba ili dnevna soba najmanje nekoliko mjeseci godišnje. Provodite li više vremena na otvorenom, osjećat ćete se više u skladu s prirodom.

Netaknute teksture

biophilic design, croatia sotheby's
Ambiente Estate

Prečesto su naši životni prostori sterilni, bez ikakvih znakova divljine. Uključite što više prirodnih materijala u svoj dom, poput drveta, kamena, vune, bambusa – materijala koji se ne obrađuju. Različite teksture i uzorci potaknut će raznolikost osjetilnih iskustava koja obično doživljavamo u prirodi.

Svi oblici prirode

Danas u arhitekturi uglavnom dominiraju ravne linije i pravi kutovi. Kako svaki dom ne može biti nadahnut oblicima iz prirode, mnoge motive i oblike iz prirode možemo koristiti kao ukrasne detalje koji će nam omogućiti da se osjećamo bliže mjestu ili području u kojem živimo, koristeći autentične biljke, grane, školjke, fontane…

Duh lokacije

biophilic design, croatia sotheby's
Villa Butterfly

Zbog globalne ekonomije i dostupnosti raznovrsnih materijala i proizvoda iz cijelog svijeta, naši su domovi izgubili osjećaj pripadnosti – ne odražavaju našu klimu i kulturu. Bilo da živite u blizini mora ili u šumi, pokušajte shvatiti karakter lokacije i upotrijebiti ga kao vodič za uređenje.

Varijacije boja

Priroda nije monotona, prostrana je – od livada i gustih šuma do planinskih vrhova. Oponašajući prirodu kuće, pokušajte stvoriti različite mikro prostore koji će odgovarati određenoj svrsi ili raspoloženju. Stvorite sobu koja je u nekim uglovima mirna, a u drugima živa pomoću živih i neutralnih boja za vizualne pregrade. Na taj način možete oponašati doživljaj boravka vani.

 

Autor: Magda Dežđek/Magazin Sensa

Sensa je hrvatski mjesečnik koji pokriva teme o osobnom rastu, zdravom i održivom načinu života te ravnoteži života i posla.

“Nova godina – novi trendovi” vrlo je istinita izreka, posebno na početku ne samo nove godine, već i novog desetljeća. Što će inspirirati dizajnere interijera tijekom 2020. godine? Koje biste odluke o nekretninama u Hrvatskoj trebali donijeti kako biste bili u toku s najnovijim trendovima? Sagledajmo aktualne trendove u svijetu nekretnina!

Što se tiče trendova za 2020., oni su već na početku godine vrlo jasni. Dizajneri traže manje anksioznosti i stresa, a više dizajna koji se poklapa sa zdravljem, dobrobiti, održivošću i osjećajem smirenosti.

Villa Relax

Spojite ovaj osnovni postulat s mediteranskom kulturom i već možete vidjeti kako će ovo biti velika godina (i desetljeće) za hrvatske nekretnine. Evo i naših smjernica za donošenje trendovskih izbora pri kupnji nekretnina u Hrvatskoj 2020. godine

Povezivanje s prirodom

Unošenje elemenata prirode u naše domove glavni je trend u 2020. godini. Ljudi se žele ponovno povezati i naći ravnotežu s okolišem, čak i unutar svojih domova. Te su težnje ponajviše zastupljene trendovima izbora boja (zeleni, plavi i zemljani tonovi), materijala (prirodno drvo, kamen, juta), organskih oblika, sobnih biljaka, unutarnjih vrtova i mikrozelenih površina, pa čak i unutarnjih vodenih elemenata (npr. mini fontane). Svakako kombinirajte ove detalje s toplim metalima poput zlata i mjedi za onaj završni pečat luksuza.

Ambiente Estate

Da ne bude zablude, to ne znači da će unutarnja zelenilo zamijeniti ono vanjsko. Prostrani vrtovi, s pogledom na Sredozemno more ili šumu, i dalje su vrlo popularni u 2020. godini.

Villa Thalia

Stoga, prilikom odabira nekretnina u Hrvatskoj, mislite na zelenilo – unutarnje i vanjsko.

Naglašena multifunkcionalnost

Slijedeći naše promjenjive i ubrzane stilove života, želimo da naši domovi budu višenamjenski u 2020. godini. “Dom” je prestao biti isključivo mjesto za život, a postao je i mjesto za sve vrste aktivnosti, od življenja do rada, tjelovježbe, zabave…

Jednonamjenski prostori polako postaju datirani, budući da naši zahtjevi za funkcionalnošću rastu iz godine u godinu. Prostori koji su se obično nalazili izvan naših domova, poput teretane ili ureda, sve se češće nalaze unutar naših domova. Također, prostori koji se mogu lako prilagoditi za razne namjene, na primjer, dnevni boravak koji se lako pretvara u prostor za zabavu, vrlo su traženi 2020. godine.

Održivost

Održivost se piše velikim “O” u trendovima u uređenju interijera u 2020. Kako rastu globalne brige za ekološku budućnost našeg planeta, one su sve više uočljive u nekretninama u Hrvatskoj. Sve više i više domova, posebno luksuznih domova u Hrvatskoj, dolazi opremljeno vlastitim solarnim pločama, dok plastika postaje glavni “ne-ne” pri odabiru materijala koji će se ugraditi u dizajn.

Villa Unica

Želimo da naši domovi ne samo izgledaju zeleno, nego da budu istinski zeleni: energetski učinkoviti i samoodrživi.

Jarke boje i upečatljivi detalji

Osim uravnoteženog, skladnog interijera, kojim dominira utjecaj prirodnih materijala i boja, dizajneri savjetuju dodavanje nekih upečatljivih detalja. Šarene svile i uzorci Indije, Kine i Japana, ručno izrađeni drveni namještaj, velike skulpture, ručno oslikane pločice, mesingani lampioni, fino tkane prostirke – to su samo neke ideje koje možete ugraditi u svoj dizajn. Najbolji dio tih detalja je što se oni lako dodaju u bilo koji dom, stoga ne moraju biti tu pri samoj kupnji nekretnine. Samo zamislite ove detalje i gdje ih smjestiti, a svoju viziju zatim primijenite na kupljenu nekretninu u Hrvatskoj.

Bellaria Estate

Dakle, odaberite mjesto koje odgovara vašim potrebama, okružite se mnoštvom prirodnih elemenata, dodajte nekoliko vlastitih detalja i uživajte u 2020. godini u svom hrvatskom domu iz snova!